Het lijkt er op dat de Duitse supermarkt Aldi wel weet waar ze inspiratie kunnen halen voor hun eigen fietskleding. Maar of naast het design de kwaliteit ook even goed zal zijn, dat blijft toch nog een vraag…
Het Britse high-end fietskledingmerk Rapha heeft op een ludieke manier gereageerd op de ‘specialbuy’ van Aldi, nadat een van zijn medewerkers een opvallende overeenkomst zag tussen Rapha’s eigen Short Sleeve Pro Team Base Layer en Aldi’s aanzienlijk goedkopere Crane Men’s Pink Mesh baselayer.
Oliver Duggan van Rapha vroeg zich af, “Hey @AldiUK mooi design van jullie base layer. Hoe zijn jullie daar op gekomen?”, vooraleer hij de twee items met elkaar vergelijkt in een tweet.
Hey, @AldiUK nice base layer design. How’d you think of it? pic.twitter.com/9OCfPuQgk8
— Oliver Duggan (@OliDuggan) 23 april 2018
Aldi kennen we voornamelijk als een budgetvriendelijke supermarkt en dat is dan ook te zien aan de prijs wanneer we deze vergelijken met die van Rapha. Voor het onderhemd van Aldi betaal je zo’n €8 terwijl je voor de kwaliteitsvolle versie van Rapha al snel €55 neertelt.
In de officiële verklaring van Rapha looft het bedrijf de inspanning van Aldi om een instapvriendelijke fietsuitrusting aan te bieden, en dat het met zijn bericht om de overeenkomsten tussen de twee designs aan te duiden geen aanstoot wou geven.
“We hebben een enorm respect voor elk merk dat helpt om mensen op de fiets te krijgen, en het kan alleen maar goed zijn dat retailers zoals Aldi wielerkleding verkopen,” wist een woordvoerder van Rapha te verklaren. Het blijft dus bij een leuke knipoog van Rapha richting Aldi.